ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ |
Στο σχολείο μας για την Ημέρα κατά της σχολικής βίας έγιναν οι παρακάτω δράσεις:
Αναρτήθηκε η σχετική αφίσα σε κατάλληλο χώρο ώστε να προκαλέσει το ενδιαφέρον των μαθητών. Έγινε αναφορά στην πρωινή προσευχή για την 6η Μαρτίου ως ημέρα κατά της σχολικής βίας. Κατά την εβδομάδα 11-15 Μαρτίου έγιναν τα παρακάτω:
Η Α? τάξη παρακολούθησε σε βίντεο δυο παραμύθια «Τα μπαλόνια της φιλίας» και «Το νέο σχολείο της Μόνα». Ακολούθησε συζήτηση για την αξίες της φιλίας, της συνεργασίας, της αλληλεγγύης και του διαλόγου ως μέσο επίλυσης διαφορών.
Καλλιτεχνική εργασία. Κατέγραψαν τις αξίες που συζητήθηκαν και συνθήματα κατά της σχολικής βίας σε φουσκωμένα μπαλόνια και τα ανάρτησαν στην τάξη Δραματοποίηση του παραμυθιού «Ο Φεγγαροσκεπαστής».
Η Β? τάξη παρακολούθησε βίντεο το οποίο δημιούργησαν οι μαθητές της Ε? τάξης του σχολείου. Συζήτησαν και αντάλλαξαν απόψεις για τη διαφορετικότητα, τις διαδικασίες επίλυσης διαφορών και συγκρούσεων.
Διάβασαν τα βιβλία: «Τα χέρια δεν είναι για να χτυπάμε», «?Oταν θυμώνω», «Mαθαίνω καλούς τρόπους» και συζήτησαν για τις αποδεκτές και μη αποδεκτές συμπεριφορές που σχετίζονται με το σχολικό εκφοβισμό και την ενδοσχολική βία.
Καλλιτεχνική εργασία: Κατασκεύασαν «το δέντρο της φιλίας».
Τραγούδησαν και χόρεψαν τραγούδια για τη φιλία και τη διαφορετικότητα.
Η Γ? τάξη παρακολούθησε οπτικοακουστικό υλικό σε βίντεο και powerpoint εικόνων σχολικής βίας και εκφοβισμού. Συζητήθηκαν οι εικόνες και αναδείχθηκαν τα συναισθήματα που δημιουργούν ή προκαλούν συμπεριφορές σχολικής βίας.
Καλλιτεχνική εργασία: Κατασκεύασαν βραχιολάκια με σχετικά συνθήματα πχ ΦΙΛΟΙ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ ?ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ?ΟΜΑΔΙΚΟΤΗΤΑ -ΦΙΛΙΑ κλπ. Κατασκεύασαν επίσης σήματα απαγόρευσης της σχολικής βίας και του σχ. εκφοβισμού (ΣΤΟΠ ΣΤΟ ΞΥΛΟ -ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΒΡΙΣΙΕΣ - ΤΕΛΟΣ ΟΙ ΑΠΕΙΛΕΣ κ.ά).
Η Δ? τάξη παρακολούθησε ένα επιλεγμένο 15λεπτο βίντεο με θέμα την ενδοσχολική βία σε μαθητή που έρχεται στο σχολείο. Συζήτησαν για ανάλογες συμπεριφορές στο σχολείο μας και ανέδειξαν τις αρνητικές συμπεριφορές που εντάσσονται στο πλαίσιο της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού (αρνητικά σχόλια, απομόνωση κλπ).
Καλλιτεχνική εργασία: Αποτύπωσαν τα χέρια τους ενωμένα σε χαρτί του μέτρου και τα χρωμάτισαν με διάφορα χρώματα συμβολίζοντας έτσι τη διαφορετικότητα και την αλληλεγγύη.
Η Ε? τάξη στο πλαίσιο του προγράμματος σχολικών δραστηριοτήτων με θέμα «Έχω δικαίωμα να είμαι διαφορετικός» που αναπτύσσει σε όλη τη διάρκεια της σχ. χρονιάς συζήτησε αυτές τις μέρες τις παρακάτω ενότητες.
- Δικαιώματα του παιδιού.
- Ρατσισμός (φυλετικός, κοινωνικός)
- Βία ? επιθετικότητα.
Καλλιτεχνική εργασία: Έπαιξαν παιχνίδια ρόλων και δημιούργησαν βίντεο το οποίο θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του σχολείου μας και σε συνεργασία με την Στ΄ τάξη θα κάνουν τοιχογραφία με θέμα «Ας σταματήσει η ενδοσχoλική βία.
Η ΣΤ? τάξη παρακολούθησε επιλεγμένα βίντεο που αναφέρονταν στη σχολική βία και τον εκφοβισμό από το διαδίκτυο. Στη συνέχεια ανέδειξαν και ανέλυσαν τις διάφορες μορφές ενδοσχολικής βίας (σωματική-ψυχολογική-ηλεκτρονική-λεκτική-ρατσιστική). Συζήτησαν τους ρόλους των εμπλεκόμενων σε φαινόμενα σχ. βίας.
Καλλιτεχνική εργασία : Σε συνεργασία με την Ε? τάξη σκίτσαραν σε χαρτί σήματα κατά της σχ. βίας τα οποία θα γίνουν τοιχογραφία σε τοίχο του σχολείου μόλις οι καιρικές συνθήκες το επιτρέψουν και Τραγούδησαν το «Don?t laugh at me».